ett kolikbarns bekännelser

ge mig en stund av eufori nu tack. mm lycka, men ofta när jag mår så bra så mår jag bara bra och tänker att ingenting annat betyder något, jag mår bara bra. och sen när euforin lägger sig är det försent, man inser att man har blivit lite förälskad men man är ensam och det är försent. för ett år sedan var jag bara ett år yngre men en annan människa. det skrämmer mig lite. mycket. jag mår faktiskt illa när jag tänker på det. jag visste kanske aldrig vem jag var men jag vet ännu mindre vem jag är nu, vad jag har blivit. det där med att fråga sig själv vem man är är väl å andra sidan lite tvåtusentvå men jag gjorde iallafall en lista för att få någon slags klarhet i det hela:
  • naiv
  • nitton år
  • den vackraste någon visste 
  • barnslig
  • ytlig
  • patetisk
  • en drömmare
  • avundsjuk 
  • basketkändis
  • elak 
  • kysst
  • blyg
  • tunnhårig 
  • inte kär
  • tjock
  • känslig
  • lite vacker
  • gnällig
  • din om du vill
  • besviken 
  • häftig
  • jag vet inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0